2011. április 14., csütörtök

5 perces süti

kész állapotban




sülés után a bögrében





összekeverés után

Ez nem vicc, mármint az öt perc, a facebookon terjed egy ideje a recept, több ismerősöm felrakta, megcsinálta. Bevallom én is azonnal kipróbáltam, amint megláttam, hogy ez tényleg igaz-e, hogy van süti, ami öt perc elkészítéssel együtt?





Felpattantam a fotelből, konyhában összegyűjtöttam az alapanyagokat, összekevertem, megsütöttem, és kész lett tényleg öt perc alatt. :) Ami az íz-minőséget illeti
nem azt mondom, hogy életem legfinomabb és legminőségibb sütije, de teljesen jó, kiváltképp, ha az ember úúúgy enne valamit, és annyira nincs kedve még megmozdulni se, de talán erre még jut energia... Vanília fagyival, tejszínhabbal nagyon jó.




Alaprecept:

4 evőkanál liszt

4 evőkanál cukor

2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

1 tojás

3 evőkanál tej

3 evőkanál olaj vagy olvasztott vaj

3 evőkanálnyi összetört étcsoki darab (opcionális)

1 csepp vanília aroma

1 nagyobb bögre


Amit variáltam rajta már és amitől finomabb :):

a vanília aromát kicseréltem bon-bon meggy aromára, és egy teáskanállal tettem bele

a cukrot barnacukorra cseréltem

étcsoki darab helyett pár szem meggyet tettem bele




Elkészítés:


Elővesszük a bögrét, belekanalazzuk a lisztet, a cukrot és a kakaóport, jól összekeverjük. Hozzáütjük a tojást, elkeverjük benne. Hozzáadjuk a tejet és az olajat, azt is jól elkeverjük benne, belekeverjük az aromát és a csokidarabokat. A bögrét a mikróba rakjuk és 1000W-on 3 percig sütjük. Kicsit kihűtjük, majd egy tálra borítjuk. (Én jobban szeretem, ha nem ilyen muffin-szerű, hanem inkább kicsit folyósabb, szuflé szerű, ezért nem időztetem bent, csak két percig, kivéve, ha a meggyes verziót csinálom, mert akkor inkább a három perces a jó, de mindenki döntse el - itt még több kísérlet is lehetséges kevesebb mint tíz perc alatt. És ha szuflé szerűre csinálom, akkor nem borítom ki, hanem kanalazom a bögréből)


Még megjegyzésként annyi, hogy fel fog emelkedni sülés közben, de nem kell megijedni, mert nem fut ki és visszahúzódik, mikor kész van.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése