2011. április 14., csütörtök

Készülünk Húsvétra: lilahagymás pácolt tojás



A Praktika magazinban találtam egy nagyon ötletes kis receptet húsvétra. Amúgy is nagyon tojás-kedvelő vagyok, imádom minden formában: rántotta, omlett, főtt tojás, tojáskrém, tojás saláta...stb. Gondoltam, hogy kipróbálom ezt a receptet is és bejött. Igazán új ízvilág tárult elém.


Hozzávalók:


8 db főtt kemény tojás

2-3 fej szeletelt lilahagyma

pác: 5dl almaecet

1 kk szemes bors

5-6 szegfűbors

só (2 evőkanálnyi)

0,5 dl olivaolaj

(ez volt az alapreceptben, de én még pár dolgot adtam hozzá)

3-4 babérlevél

1 chili paprika


1 befőttes üveget alaposan ki kell mosni és ki kell forralni.

Elkészítjük a páclevet: hozzávalókat alaposan összekeverjük egy lábosban (az olivaolaj kivételével) és felforrósítjuk, aztán kis lángon 10 percig főzzük. Hagyjuk kihűlni.

A hagymát vékonyan felszeleteljük. A tojásokat megtisztítjuk és a hagymaszeletekkel felváltva lerakjuk az alaposan kimosott üvegbe. Ráöntjük a páclevet, óvatosan a tetejére borítjuk az olajat, azután szorosan lezárjuk az üveget. A hűtőben 3-4 napig érleljük, aztán kínálhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése