2011. április 20., szerda

Túrógombóc light



Itt kérem a light jelző nem a kalóriára vonatkozik, hanem az elkészítésre. Ezt a receptet egyik babás fórumos társunk osztotta meg velünk, nem is tudom, hogy azóta csináltam-e a normális verziót ,de szerintem nem, leragadtam ennél. Már csak azért is, mert a hagyományos verzsönt a férjem nem szereti, ezt viszont nagyon. Én meg örülök neki, mert ezt aztán nagyon gyorsan el lehet készíteni.

A mennyiségek, amiket megadok a hozzávalókhoz azok szabadon változtathatóak.



Hozzávalók:

1 bögre búzadara

Fél liter tej

300 gr túró

1 csomag vaníliás cukor

4 evőkanál porcukor

1 citrom reszelt héja

1 bögre zsemlemorzsa


Elkészítés:

A grízből és a tejből főzünk egy jó sűrű tejbegrízt, majd hagyjuk kihűlni. Belekeverjük a porcukrot, belereszeljük a citrom héját, vaníliás cukrot. Majd ha teljesen kihűlt hozzákeverjük a túrót. A zsemlemorzsát megpirítjuk az olajon. A túrós masszából gombócokat formálunk vizes kézzel aztán beleforgatjuk a zsemlemorzsába.

Nagyon finom feketeribizli lekvárral meg szamóca lekvárral is, én mindenképpen valami savanykásabb lekvárt szeretek hozzá. De lehet üresen is enni, szerintem ennél a verziónál a porcukros tejföl nem játszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése