2011. április 14., csütörtök

Máglyarakás



Egy gyerekkori nagy kedvenc... itt-ott módosítottam rajta, saját ízlés szerint alakítottam. Kihagytam belőle a fahéjat, megsokszoroztam a dió mennyiségét. Kis tejszínnel kevertem a tejet, hogy krémesebb legyen.


Hozzávalók:


5 szikkadt tejes kifli

150 dkg darált dió

100 gr cukor

3 tojás

4 dl tej

1 dl tejszín

1 marék mazsola

3 dkg vaj

1 dl rum

2 alma

3 evőkanál baracklekvár


Elkészítés:180 C-ra előmelegítjük a sütőt. A kifliket karikára vágjuk és félretesszük egy nagy keverőtálban. Közben a tojások sárgáját elkeverjük a cukorral és a megolvasztott vajjal. Hozzáadjuk a tejet és a tejszínt a tojásos keverékhez, majd ráöntjük a kiflikre, hagyjuk hogy egy 5 perc alatt megszívják magukat jól a kiflik, alaposan nyomkodjuk bele. Egy nagy tűzálló tálat kivajazunk, lerakunk egy sor kiflit, megszórjuk a rumban megáztatott mazsola felével, amit kinyomkodunk előtte. Rászórjuk a darált dió felét, majd újabb sor kiflit, megint mazsola és darált dió. Az almát meghámozzuk, kimagozzuk és szeletekre vágjuk, ezzel beborítjuk a tetejét. 30 percre berakjuk a sütőbe, légkeveréses üzemmódban. Közben a tojások fehérjét kemény habbá verjük, belekeverjük a baracklekvárt óvatosan, majd rákanalazzuk a süti tetejére. Közben a sütőt lejjebb vesszük egy 140C-ra és visszatesszük 10 percre, hogy a hab megemelkedjen és megszikkadjon kicsit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése