2010. október 19., kedd

Sport szelet



Szerintem a Sport szelet csokit nincs olyan ember a földön, aki már kóstolta és ne szeretné. De abból is a legeslegfinomabb a kicsi ezüst papíros csomagolású ötvenegynéhányforintos. Bár megjegyezem, hogy gyerekkoromban az is finomabb volt, de még mindig veri a többi szeletes csokit.
Még Anyukám egyszer régen mondta nekem, hogy kapott valakitől egy Sport szelet sütis receptet, és hogy mennyire finom, megcsinálta és bevitte a kolleganőinek, mindenki odavolt érte. Mondtam, jó rendben, biztosan finom, már láttam az interneten ezer ilyen receptet, egyszer majd kipróbálom.
Aztán elmaradt.
Én örököltem Anyukám receptes füzetét. Egyik nap kezembe vettem és nézegettem. Kihullott belőle egy gépelt papír, rajta a Sport szelet receptje. Azonnal megcsináltam. Tényleg nagyon finom lett, azóta már többször is csináltam, és már azt is tudom, hogy pl Dr Oetkeres rum aromából nem olyan finom, mint a Penny Marketben kapható (lehet máshol is kapható, mert nem saját márkás termékük,de én ott vettem) Kingston rum aromából. Abból aztán olyan, mint az eredeti Sport szelet, a párom szerint még finomabb is.
A gyerekeim imádják, követelik rajtam mindig. És bár nem túl egészséges dolgokból áll, mert ugye cukor, meg ht keksz, meg rumaroma stb stb, de szívesebben adom nekik, mint a bolti csokit, mert ezt legalább tudom miből van. Nem nagy kunszt elkészíteni, kezdők is bátran nekiállhatnak, illetve nem egy drága sütemény, és semmi extra alapanyagot nem igényel.

Hozzávalók:
2 dl tej
30 dkg porcukor
2 evőkanál fekete kakaó (nem cukrozott)
1 rum aroma
1/2 kg darált háztartási keksz
5 evőkanál darált dió

A tejet a porcukorral gőz felett összefőzzük egyneműre. Ha levettük a tűzről hozzáadjuk a rum aromát és a háztartási kekszet, valamint a diót, és az egészet jól összegyúrjuk.
Az egészet egy lapos tepsibe simítjuk, elegyengetjük.
Ha kihűlt a tetejét bevonjuk csokimázzal.

Csokimázzal én nem szoktam sokat vacakolni, egy 70-80%-os étcsokit fel szoktam olvasztani gőz felett egy kanál vajjal, majd ezt egyenletesen a tetejére simítom.

Ha megdermedt rajta a csoki, akkor lehet szeletelni, hosszúkás-vékony téglalapokra, mint az eredetit. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése