2010. október 19., kedd

Kenyérben sült tojás, rukola salátával



Régen mániákusan gyűjtöttem minden újságból a recepteket, hogy majd egyszer biztos jó lesz valamire. Már egy egész polcot elfoglalnak azok a dossziék, amikben ezeket tárolom a konyhaszekrényben, de elő még nem nagyon vettem, mert mindig látok-hallok valami újat, amit ki kéne próbálni, vagy maradok a hagyományos dolgoknál, ha sietek, és nincs idő keresgélni.
Egyik nap azonban elővettem ezt a mappát, és elkezdtem nézegetni. Akkor akadtam egy gyöngyszemre, változatosabbá téve a reggeli étkezéseket. Gyorsan csináltam is magamnak egyik reggel ilyet, és mivel nagyon finom volt, megleptem a családomat is vele egyik hétvégén. Nagy sikere volt. Ráadásul még gyorsan is kész van.
A salátát már én kreáltam hozzá, az eredeti receptben vajban sült koktél paradicsomok voltak mellé, de mivel mi imádjuk a zöld salátákat, ezért ehhez is valami ilyet szerettem volna enni.

Az elkészítése nem túl bonyolult. Egy főre írom a receptet.

Hozzávalók:
1 szelet barna házikenyér (vagy ízlés szerint bármilyen)
1 tojás
kevés vaj, a serpenyő kikenéséhez
só, bors

Egy serpenyőt kikenünk vajjal alaposan, és jól felmelegítjük. Közben a kenyeret nagy lyukú pogácsaszaggatóval kilyukasztjuk. Ha forró a serpenyő, akkor a kenyér egyik oldalát ropogósra sütjük benne, majd megfordíjuk és a közepébe ütjük a tojást. Ha a kenyér alja is szépen ropogósra sült, és a tojás is megszilárdult, akkor levesszük takarékra a gázt, és még egy kicsit sütjük a másik oldalon is a tojást - ki mennyire szereti folyósan a tojást, annyi ideig.
Ha készen van, akkor kivesszük a serpenyőből, sózzuk, tekerünk rá egy kis frissen őrölt borsot (ízlés szerint) és kész is van.

Rukola saláta:

Hozzávalók:
1 marék rukola
1 közepes sárgarépa
1 újhagyma
1 evőkanál fokhagymás ételecet
1 evőkanál olivaolaj
1 csipet tengeri só

A répát mossuk-hámozzuk. A rukolát egy tányérra tesszük, ráreszeljük a répát, vagy vékony csíkokra vágjuk, rákarikázzuk a megtisztított újhagymát. A sót, az ecetet és az olivát összekeverjük, majd rácsurgatjuk a salátákra, majd az egészet jól összeforgatjuk.

Van még ötletem rá, hogy milyen salátát lehet hozzá adni, pl. nagyon finom sárgarépa salátával is, amit én úgy csinálok, hogy a sárgarépát vékony csíkokra vágom, egy gerezd fokhagymát rányomok fokhagymanyomóval, majd az egészet meglocsolom egy fél citrom levélel, meg egy evőkanál olivaolajjal, sózom tengeri sóval. A tetejére pedig egy kanál joghurtot szoktam tenni. Ez is nagyon finom reggelire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése