2010. október 21., csütörtök

Almás-meggyes bögrés süti


Ma mikor mentem a gyerkőcömért az oviba mondta az óvónéni, hogy ma sütit sütöttek. Kérdeztem, milyen sütit? Mondta, hogy egy nagyon egyszerű bögrés sütit, csak mindent bele kell dobálni, tele van gyümölccsel, nagyon finom. Azonnal el is kértem a receptet.
Nekem van olyan sütim, ami pik-pak kész van, de kevés, és jól jön néha egy ilyen recept. Mert sokszor van, hogy sütiznék, de nincs sok időm nekiállni sütni.
Nem bírtam ki sokáig, hogy meg ne csináljam, amint hazaértünk nekiálltam. :)
Tényleg rém egyszerű elkészíteni, és hamar megvan, ráadásul nagyon fincsi is. Igaz én kicsit alakítottam az eredeti recepten a saját szájízem szerint...
Hozzávalók:
2 és fél bögre kis kockákra vágott, hámozott alma
2 bögre meggy (fagyasztott is lehet, persze kiolvasztva)
Fél bögre apróra vágott dió
2 bögre liszt
3/4 bögre cukor
Fél bögre olaj
4 tojás
1 vaníliás cukor
1 bourbon vaníliás cukor
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 kávéskanál sütőpor
(elvileg mehet bele 1 kávéskanál fahéj, de én azt kihagytam)
Így készül: a tojásokat a cukorral és az olajjal habosra keverjük. Hozzáöntjük a többi alapanyot is, és jól összedolgozzuk. Kivajazott, lisztezett tepsibe öntjük és előre melegített 175 C-os sütőben sütjük kb. 40 percig (tűpróba!).

1 megjegyzés:

  1. Olá, Lilu!
    Hummmm! Que delícia! Bolo de maçã é muito bom, acrescentado de cerejas fica melhor ainda. Já anotei a receita e vou fazer o mais breve possível. Obrigada pela postagem.

    Sol

    VálaszTörlés