2010. október 19., kedd

Olivás-fetasajtos muffin


Egy babatalin ettem ilyet először, és nagyon ízlett. Egyébként is inkább húzok a sós, mint az édes ízek felé, de ez így zseniális volt olivával, fetával.
Persze a receptet nem kértem el, aztán meg szépen el is felejtettem, hogy ettem ilyet. Míg nem egy napon szembe nem találkoztam ennek a muffinnak a képével a nagy muffinos könyvben. Meg is csináltam azonnal, és hasonló lett ízben, de nem ugyanaz, egyeztettem is a receptet Anitáéval, itt-ott eltér. :)
De a lényeg, hogy a családnál is nagy sikert arattam a dologgal. Gyerekeim uzsonnára bevágtak belőle néhányat azonnal, ahogy elkészült, és estig a végére is jártunk az egésznek.
Én meg örültem, hogy ilyet esznek, mert csupa jó dolgokat tartalmaz.




Hozzávalók:

25 dkg liszt
3 kiskanál sütőpor
5 dkg vaj
1 tojás
10 dkg feta sajt
2,5 dl tej
30 dkg felaprított, kimagozott olajbogyó (a recept feketét ír, én zölddel ettem, kipróbáltam mindkettővel, jelentem mindkettő nagyon finom, teljesen más ízhatás)
1 ág rozmaring

Összeszitáljuk egy edénybe a lisztet és a sütőport, majd a közepébe mélyedést formázunk. A vajat megolvasztjuk és a tojással felverjük. A sajtot 1 cm-es kockákra vágjuk. A vajas masszát, a tejet, a sajtot, az olivát, és a száráról leszedett, felaprított rozmaringot a fészekbe öntjük, és óvatosan összekeverjük. A sütőformát kikenjük vajjal, vagy kirakjuk muffin papírral, majd a mélyedések 3/4-éig töltjük a masszával. A muffinformát 190C-os sütőbe toljuk és 20-25 perc alatt megsütjük (ha mini muffin formát használunk, akkor 10-15 perc is elég!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése