2011. február 9., szerda

Itt a farsang, itt a fánk :)


Anyukám sütötte a világ legfinomabb fánkját, és mióta nincs Anyukám, nem is ettem fánkot. Legalább is igazi finom fánkot nem.
Most, hogy közeleg a farsang és minden weboldal tele van fánkokkal. Fánksütő verseny, fánkszépségverseny... Én meg csak szimplán megkívántam a fánkot, kerestem egy jónak tűnő receptet és nekiálltam megcsinálni.
Nagyon finom lett, az egész családnak ízlett, még Enyémkék is falták kétpofira :)
Szerencsére még volt hozzá finom homemade eperlekvárom, amit nyáron csináltam. Illetve még eldugva találtam egy baracklekvárt is, ami még dédimamitól jött még régebben, csak elbújt - mert a sajátjaim elfogytak már régen.
Hozzávalók (kb. 50 db fánk):
1 kg liszt
5 dkg porcukor
10 dkg olvasztott vaj
4 tojás sárgája
1 dl rum
4 dkg élesztő
7-8 dl tej
csipet só
1 liter olaj
Elkészítés:
2 dl langyos tejben elkeverünk 1 evőkanál cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt.
Átszitáljuk a lisztet a porcukorral és a csipetnyi sóval. Közepébe mélyedést csinálunk, és beleöntjük az olvasztott vajat, a tojások sárgáját, a rumot és az élesztős keveréket.
A maradék tejjel megdagasztjuk, kb. 10 percig.
Kilisztezzük a tálat, illetve a tetejét is megszórjuk liszttel. 1 órát kelesztjük meleg helyen. (Én úgy szoktam, hogy bekapcsolom a sütőt 40 C-ra és ott tárolom letakart konyharuha alatt)
Mikor megkelt lisztezett deszkára borítom és 1 cm vastagra nyújtom. (A tészta kissé nyúlós, ragadós, ezért érdemes folyamatosan lisztezni). Egy nagyobb pohárral, vagy ha van nagy lyukú szaggatónk, akkor azzal kiszaggatjuk a fánkokat, a közepébe kis mélyedést nyomunk az ujjunkkal.
Az olajat felforrósítjuk egy nagy lábasban.
Fedő alatt 2-3 percig sütjük, majd megfordítjuk és a másik oldalát fedő nélkül sütjük.
Papírtörlőkendőre szedjük ki, hogy a felesleges olaj lecsepegjen róla és már lehet is tálalni, porcukorral meghintve, lekvárral. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése