2011. március 29., kedd

Zöldséges árpa


A hét elején nagy vagányan - immáron sokadszor - elhatároztam, hogy fogyókúrába kezdek :) Mostanában egyre nehezebben megy betartanom, hogy megvonok magamtól jó kajákat, és mindig kudarcba fulladnak ezen kezdeményezéseim. De most elhatároztam, hogy könyörtelen leszek magammal.

Néztem egy műsort a tv-ben, ahol a néni árpát főzött, és közben dicsérte, hogy ettől milyen jól lehet fogyni. Eszembe jutott, hogy valamikor még régebben én vettem egy zacskó hántolt árpát, fogalmam sincs milyen szándékkal, de vettem, és gondoltam, hogy akkor itt az alkalom, hogy megcsináljam. Isteni finom és laktató kaja lett belőle, amitől ha még fogyni is fogok, akkor éjjel-nappal ezt eszem majd :)


Hozzávalók:

400 gramm árpagyöngy

600 gramm gomba (barna csiperke a legjobb)

3 csokor petrezselyen

1 fej hagyma

3 gerezd fokhagyma

1 ág rozmaring

250 gramm brokkoli

1 közepes sárgarépa

3 evőkanál curry

1 ág rozmaring

frissen őrölt bors

tengeri só

olivaolaj, vaj


Először az árpát kevés olivaolajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk az apróra vágott hagymát és petrezselymet, és ezzel is összepároljuk. Ezután egy római tálba öntjük az egészet. Vajon megpirítjuk a megtisztított gombát a rozmaring ággal, sóval, borssal és curryvel, majd ráborítjuk az árpára. Rászórjuk a megtisztított csíkokra vágott répát, és a megtisztított, apró rózsákra szedett brokkolit. Majd három bögre vizet öntünk rá, és berakjuk a sütőbe, 1 órán át 180 C-on főzzük. Ha esetleg a vége felé teljesen elfőné a vizet, akkor érdemes kevéssel pótolni, hogy a végéig legyen benne folyadék. A legvégén teljesen lefőhet róla, de akkor már teljesen puha az árpa benne.


Én főételként fogyasztottam, kis natur joghurttal meglocsolva, reszelt sajttal megszórva, de köretként is finom lehet natur husik mellé vagy rántott zöldségekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése